Selecteer een pagina

Verzendopties

Bezorging in Nederland en België wordt verzorgd door PostNL (voorheen TNT). Wanneer je bij bezorging van je bestelling niet thuis bent zal de volgende dag het pakket nogmaals worden aangeboden. Daarna kun je het pakket afhalen bij het voor jouw dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt. In België wordt het pakket zelfs 3x aangeboden, hier zijn geen afhaalpunten.

Verzending in Nederland

Voor 15.00 besteld op:
Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Weekend

Geleverd op: 
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Zaterdag
Dinsdag

Verzending in België

Voor 15.00 besteld op:
Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Weekend

Geleverd op: 
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Zaterdag
Maandag
Woensdag

Retourneren

Zichttermijn & retourregels
Je hebt het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van de gehele bestelling, zonder opgave van redenen, van je koop af te zien. Je moet dit dan binnen 14 dagen aan ons melden (herroepingsrecht). Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in de winkel doet, tenzij anders vermeld. Na herroeping heb je 14 dagen de tijd om het product te retourneren naar ons.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop het artikel in je bezit is. Hiermee bedoelen we wanneer het pakket door jou of door een derde (bijv. je buren) in ontvangst is genomen.

Hoe kun je gebruik maken van je herroepingsrecht?
– Neem contact op met onze klantenservice via e-mail of telefonisch
– Je ontvangt een e-mail met een bevestiging van de retouraanvraag, een retourformulier en een RET-nummer. De retourkosten (3,50) komen voor uw rekening, en worden verrekend bij het terug te storten bedrag.
– Je kan ook op eigen initiatief en eigen kosten de producten retour sturen. Dit kan je doen naar het volgende retouradres:
Food2Smile
Muurhuizen 227
3811 EH
Amersfoort

Kan ik producten altijd retourneren?
Ja, je kan producten altijd retourneren naar ons.

Wij willen je wel verzoeken eerst contact met ons te leggen als je een product wilt retourneren. Dit is vooral belangrijk als:
– het artikel incompleet en in geval van voeding geopend is
– het artikel beschadigd of kapot is (niet in originele staat)
– het product niet meer voorzien is van de fabrieksverpakking
– het cadeaubonnen of andere tegoeden zijn.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen

Let op: Na ontvangst van je retour zullen wij het product beoordelen. Je kan hier meer informatie over vinden onder het kopje ‘Retrourneren en terugbetalen’ op deze pagina.

Betaalverplichting
Het aankoopbedrag (inclusief verzendkosten) worden zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping teruggestort. Als je een deel van de bestelling houdt, krijg je de verzendkosten niet vergoedt.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Door gebruik te maken van het herroepingsrecht vervalt niet je eventuele betaalverplichting. Je dient wel binnen de gestelde termijn te betalen. Is door het retour verwerken in onze administratie een tegoed ontstaan of heb je met IDEAL betaald, dan storten wij het te verrekenen bedrag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping op je rekening terug.

Wanneer je een bestelling naar ons retour stuurt via het RET nummer, betaal je zelf de retourkosten. Er zal na ontvangst van de retourzending een bedrag van €3,50 als bijdrage in verzendkosten worden verrekend met het terug te betalen bedrag.

Retourneren en terugbetalen
Voor een snelle en goede verwerking van je retourbestelling is het volgende van belang:
– Neem contact op met onze klantenservice via een e-mail
– Voeg het volledig ingevulde retourformulier bij het pakket (deze ontvang je van de klantenservice). Het opgeven van een reden voor retour is niet verplicht
– Verpak je bestelling goed, zodat deze in goede staat bij ons binnenkomt

Let op: Bewaar het verzendbewijs met de Track & Trace code goed.

Wanneer we je bestelling hebben ontvangen zullen wij deze beoordelen. Het product moet in ieder geval aan de volgende punten voldoen om voor volledige vergoeding in aanmerking te komen:
– het artikel moet compleet en in geval van voeding ongeopend zijn
– het artikel niet beschadigd of kapot is (in originele staat)
– het product is indien redelijkerwijs mogelijk voorzien is van de fabrieksverpakking.

Bij eventuele schade aan het product of een ongefrankeerde verzending kunnen wij kosten in rekening brengen. Indien dit het geval is bij jouw retourzending zullen wij contact met je opnemen voor een passende oplossing.

Tegoeden ontstaan door het verzilveren van een kortingscode worden weer in de vorm van een kortingscode uitbetaald.

Ruilen
Het omruilen van producten is niet mogelijk. Mocht je een nieuwe bestelling willen plaatsen dan adviseren wij als gewenste afhandeling te kiezen voor een kortingscode. De kortingscode blijft voor onbepaalde tijd houdbaar en kan worden gebruikt bij een volgende bestelling. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.

Retourkosten
De verzendkosten voor het retour sturen van je bestelling zijn voor eigen rekening (€3,50 per retourzending) voor uitzonderingen zie kopje geen verzendkosten. Wanneer een artikel geruild moet worden door een fout van ons, dan zijn de kosten voor retour voor onze rekening.

Geen verzendkosten
Voor onderstaande uitzonderingen hoef je geen verzendkosten te betalen:
– Het verkeerde product is geleverd
– Het pakket is verkeerd geleverd
– Het product is kapot bij aankomst
– Het product is over datum (zonder vermelding op de productpagina en buiten wettelijke THT termijn)

Modelformulier
Je kunt ook door middel van het modelformulier aangeven dat je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. Je bent hier niet toe verplicht, want ook zonder formulier geldt het herroepingsrecht. Het modulformulier kan je vinden in Bijlage I van onze Algemene Voorwaarden.

Klachten

Wij hechten veel waarde aan de kwaliteit van onze producten en de service gerichtheid naar jou als klant. We willen natuurlijk dat je tevreden bent over onze producten en dienstverlening. Daarom raden wij je aan met een klacht over een product contact op te nemen met onze e-mail. Wij willen je verzoeken bij het melden van de klacht de omschrijving van de klacht en het ordernummer te vermelden. Je kan vervolgens binnen 5 werkdagen van ons een reactie verwachten met een passende oplossing. Ons doel is om er in alle gevallen met de klant uit te komen en wij beloven dan ook dat wij ons uiterste best hiervoor zullen doen.
In het geval van een klacht/geschil kan je ook terecht bij het Europese online geschillenplatform (ODR). Zie http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Garantie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing.