PERSBERICHT

AMERSFOORT – De winkels van ‘Gezond & Wel’ hebben hun aanbod uitgebreid met een assortiment suikervrij snoep en vetarme chips van ‘Food2Smile’. De keten, met ruim 100 winkels door het hele land, voorziet daarmee in een grote behoefte van haar klanten. De producten van Food2Smile zijn net zo smakelijk als de ongezonde varianten en ook nog erg aantrekkelijk verpakt. Een verantwoorde traktatie voor jong en oud. Vanaf mei liggen de producten in de schappen van minimaal 15 Gezond & Wel-winkels.

Dat kan anders
Snoep zit bomvol suiker. Kinderen eten er al snel te veel van, met alle gevolgen van dien. Overgewicht, diabetes en tandbederf komen vaker dan ooit voor. Maar voedingsdeskundige Miriam Bouwens wist met zekerheid dat dat anders kon. Vijf jaar geleden startte zij haar bedrijf Food2Smile: “Ik heb lange tijd kinderen gecoacht die overgewicht of obesitas hadden. De kinderen werkten hard om af te vallen, maar ook zij wilden natuurlijk weleens snoepen. Omdat er niets was dat voldeed aan mijn ideeën over gezond snoepen, ben ik het zelf op de markt gaan brengen. Tot dan toe was er weleens een merk dat een snoepje aanbood met 30% minder suiker, maar dan was de suikervervanger aspartaam. Dat is een rood geclassificeerd E-nummer en die wilde ik persé niet gebruiken”.

De voedingsdeskundige bedacht een compleet concept van suiker- en vetvrije producten, voor scholen en winkels. Ze bood het gewone, bekende snoep maar dan veel gezonder gemaakt. “We wilden alles maken zonder die AZO-kleurstoffen waar kinderen van gaan stuiteren en ook rekening houden met allergenen. En dat is ons gelukt! We hebben nu alles: van koeken, lolly’s, dropjes en chips tot marshmallows en notenbars.”

Nét zo lekker, véél gezonder

Dat het Food2Smile gelukt is om gezonder snoep te maken, is wel duidelijk. Zo bevatten hun gummibeertjes en colaflesjes 75% minder calorieën dan die van een groot merk dat wel suiker toevoegt en wel synthetische kleurstoffen gebruikt. En de snoep is verpakt in porties waar je niet dik van wordt en waar je tanden niet van bederven. De lolly’s en snoepjes zijn zelfs geschikt voor diabetici, mensen met een gluten- of lactose allergie en mensen die vegan of halal eten. De snoepkleurtjes komen van groente, fruit en kruiden.

Maar Food2Smile beperkt zich niet alleen tot snoep. Ook chips weten zij gezond te maken. De gepofte chips bevatten slechts 8 gram vet, tegen 33 gram bij een regulier product. Daarnaast zijn ze gemaakt van aardappel en soja, waarmee het ook een eiwitrijk product is. “Dat zijn grote verschillen met het standaard aanbod dat we kennen”, zegt Joost Koolhaas, ondernemer van meerdere Gezond & Wel winkels. “Het assortiment van Food2Smile past uitstekend in onze winkels. Het is ons vak om onze klanten uit te leggen wat de beste keuzes zijn voor een gezonder leven. Ik nodig iedereen uit om in de winkel te komen proeven en net zo enthousiast te worden als ik zelf ben!”

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Food2Smile
Miriam Bouwens